donderdag 3 oktober 2019

Dura Vermeer Railinfra bestaat 25 jaar. Afgelopen week hebben zij samen met hun relaties en de families van de medewerkers in het Spoorwegmuseum stilgestaan bij deze bijzondere mijlpaal. Dura Vermeer Railinfra is als één van de spoorbouwers in Nederland een zeer gevestigde naam in de spoorbranche en werd vorig jaar nog door ProRail benoemd tot best presterende spoorbouwer. 

In 1994 kreeg Nederland er een spoorbouwer bij; Vermeer en Heitkamp startten Nedrail Spoorwegbouw. Hun eerste project was de uitbreiding van het emplacement Voorhout/Noordwijkerhout waarna vele projecten volgden. In 1997 kopte de Cobouw “Underdog Nedrail bestormt na erkenning spoormarkt”. Het bedrijf groeide en pionierde door eind jaren ’90 bijvoorbeeld als eerste in Nederland te werken met grote spoorkranen uit Duitsland. In de jaren die volgden werd het bedrijf uitgebreid met een bovenleidingstak en in 2005 en 2007 werden veiligheidsbedrijf Saferail en onderhoudsbedrijf ASSET Rail opgericht. 

Ook de afgelopen jaren specialiseerde Dura Vermeer Railinfra, o.a. door in 2013 de treinbeveiligingstak van Spitzke over te nemen en in 2015 de kabels- en leidingenafdeling en tevens de treinbeveiligingsafdeling van Imtech, maar ook met grootse spoorwerken. Van de aanleg van de Hanzelijn tot de Spoorzone in Delft. En van een verdubbeling van emplacement Maasvlakte West tot wel 36 sporen en een extra halte Goffert Nijmegen in slechts een zomervakantie tot aan de grootste spoorwerkzaamheden van dit jaar met een 23-daagse buitendienststelling rondom Naarden/ Bussum.  

© 2019 Dura Vermeer

a proud DotControl creation