donderdag 2 mei 2019

Afgelopen weekend is het verlaagde wegenknooppunt van de N15, ter hoogte van de Calandbrug, aangesloten op het wegenet. Het team van SaVe (Dura Vermeer, Mobilis, Besix, Hollandia+Iemants) heeft dag en nacht gewerkt om de werkzaamheden die volledig in 3d BIM voorbereid zijn, uit te voeren. 

Het Theemswegtracé kruist in de toekomst met een stalen boogbrug het wegenknooppunt van de N15/Calandbrug en de A15/Thomassentunnel. Om de bouw van deze nieuwe spoorbrug mogelijk te maken, moet het totale wegenknooppunt zo'n 5 meter worden verlaagd. De afgelopen weken is hiervoor zo'n 50.000 m3 grond middels digitale machine-modellen ontgraven. Afgelopen weekend zijn 2 (van de 4) nieuwe rijbanen geasfalteerd en succesvol aangesloten op het wegennet. Een knappe prestatie binnen een kort tijdsbestek en mede door integraal omgevingsmanagement in een intensieve samenwerking met de omgeving tot stand gekomen. 

Voor meer informatie over dit project, check: https://www.portofrotterdam.com/nl/onze-haven/havenontwikkeling/theemswegtrace#/
 

© 2019 Dura Vermeer

a proud DotControl creation